Jak zaangażować odbiorców docelowych dzięki reklamie na Facebooku
Czym są reklamy na Facebooku?
Reklamy na Facebooku są bardzo często widywane podczas przeglądania, scrollowania strony głównej na FB. Są to reklamy, za które płacą firmy, dzięki czemu pojawiają się na ekranach swoich docelowych odbiorców. Kreacje reklamowe ograniczają się tylko do platformy Facebook i Instagram.
Jak trafić na Facebooka?
Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób powinny kierować reklamy na swoich odbiorców. Istnieje wiele różnych metod, których właściciel firmy może użyć do stworzenia grupy docelowej.
- lokalizacja (według miejsca zamieszkania danej osoby), wiek (określony wiek lub zakres),
- zainteresowania (co robią, co może być związane z Twoją firmą)
- dane demograficzne (statystyki)
Następnie można bardziej szczegółowo zapoznać się z zachowaniami konsumentów, sposobami, w jaki wchodzą oni w interakcję z marką i jakie mają z nią powiązania. Wiedza o tym, jak targetować reklamy na odbiorców, jest kluczem do zbudowania grupy docelowej dla Twojej firmy.
Każda marka zawsze stara się szukać większej liczby konsumentów i dokładniej określa, w jaki sposób kierować reklamy do klientów.
Budowanie udanej grupy docelowej na Facebooku
Każda firma chce dokładnie wiedzieć, kim są ich odbiorcy. Korzystając z Facebook Business Manager, możesz utworzyć określony typ odbiorców i go zapisać. Możesz także utworzyć grupę odbiorców za pomocą e-maili lub numerów telefonów osób, które znasz i chcesz im wyświetlać reklamy. Po utworzeniu niestandardowych grup docelowych i zapisaniu ich możesz zacząć tworzyć jednostki reklamowe tylko pod swoją grupę.
Kogo targetować
Nowi i nadchodzący właściciele firm mogą nie wiedzieć, do kogo kierować reklamy, aby stworzyć idealną grupę docelową. Celujesz w ludzi, którzy najprawdopodobniej klikną reklamę, którą zamieścisz. Na przykład możesz kierować reklamy na osoby, które nie dokonały zakupu w Twojej witrynie porzucając koszyk.
Inną opcją dla odbiorców docelowych są osoby, które często odwiedzają witrynę i wykazują konkretne zaangażowanie np. komentują bloga, realizują kupony promocyjne, zapisują się na newsletter.
Chociaż początkowo może się to wydawać trudne, reklamy Facebooka się opłacają. To małe rzeczy przyciągają uwagę ludzi. Właściciel firmy zawsze chce zwiększyć liczbę odbiorców, a każda reklama w mediach społecznościowych w tym pomoże.
- 1 316 views
- 0 Comment