Udostępnij
KONTAKT
SCROLLUJ W DÓŁ
Kategorie
//Logo – Formaty plików których potrzebujesz

Logo – Formaty plików których potrzebujesz

Kategoria : Branding

Otrzymałeś nowe logo od Brandprime. Otwierasz folder z plikami logo i widzisz nazwy plików, które kończą się różnymi rozszerzeniami – EPS, JPG, SVG, TIF, PNG, AI. Czy wiesz, co oznaczają te rozszerzenia plików? Gdzie i kiedy można używać każdego typu pliku?

Nazwy rozszerzeń plików w folderze z logo opisują format pliku grafiki, co z kolei określa, do jakiego zastosowania są przeznaczone.

Grafika cyfrowa jest formatowana na jeden z dwóch sposobów: jako plik rastrowy lub plik wektorowy. Pomożemy Ci zrozumieć, dlaczego zrozumienie różnicy ma znaczenie.

Pliki rastrowe są do zastosowań cyfrowych

Pliki rastrowe to kompilacje małych, kolorowych kwadratów zwanych pikselami, które tworzą obraz. Oznacza to, że po powiększeniu mają tendencję do „rozmytego” lub „pikselowego” wyglądu. Dlatego nie należy ich używać do drukowania, chyba że DPI/PPI są bardzo wysokie. Nawet wtedy lepiej jest użyć pliku EPS, ale zajmiemy się tym później.

Pliki rastrowe w folderze z logo, są oznaczone rozszerzeniami, takimi jak JPG, PNG, GIF i TIF. Najlepiej jest używać plików rastrowych w aplikacjach, takich jak strony internetowe, kanały Social Media, pliki MS Word, prezentacje PowerPoint lub jakiekolwiek materiały promocyjne dotyczące marki, które będą wyświetlane tylko na ekranie.

Pliki wektorowe są do zastosowań drukarskich

Grafika wektorowa składa się z cienkich linii i krzywych zwanych ścieżkami.

Liniom i krzywym w plikach wektorowych można przypisać jedną wartość koloru w całym tekście, tak jak podczas wypełniania sekcji w kolorowance określonym kolorem. Oznacza to, że komputer odczytuje całą ścieżkę, w przeciwieństwie do każdego piksela w pliku rastrowym. Dzięki temu grafika może mieć nieograniczone rozmiary i skalowanie bez utraty rozdzielczości lub rozmywania się.

Czytaj Więcej  20 dobrze przeprowadzonych rebrandingów

W swoim folderze z logo poszukaj plików kończących się rozszerzeniami, takimi jak EPS, PDF i AI, użyj ich, jeśli chcesz przygotować drukowane materiały promocyjne np. plakaty, ulotki, wizytówki, katalogi. Również projekt logo z pliku wektorowego może być rozumiany jako Twój „główny” z którego możesz stworzyć rastrową (cyfrową) wersję w dowolnym rozmiarze i formacie z pliku wektorowego.

Podsumowanie

  • Pliki rastrowe są przeznaczone dla ekranów. Kończą się rozszerzeniami plików, takimi jak JPG, PNG, GIF i TIF.
  • Pliki wektorowe są przeznaczone do druku. Kończą się rozszerzeniami plików, takimi jak EPS, PDF i AI.
  • Zdjęcia są plikami rastrowymi i wymagają wysokiej rozdzielczości, aby dobrze wyglądały po wydrukowaniu.
  • Pliki JPG nie mogą być przezroczyste.
  • Pliki PNG są pozbawione białego tła, można użyć np dla logo na stronie www.
  • 2 416 views
  • 0 Comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

© 2020 AGENCJA INTERAKTYWNA BRANDPRIME Sp. z o.o.
KONTAKT
Zamknij