Udostępnij
SCROLLUJ W DÓŁ
//43 Skuteczne pomysły na posty w mediach społecznościowych

43 Skuteczne pomysły na posty w mediach społecznościowych

Kategoria : Social Media

43 Skuteczne pomysły na posty w mediach społecznościowych

Od czasu do czasu wszyscy potrzebujemy inspiracji, aby otrząsnąć się z letargu rutyny i wrócić do tworzenia niesamowitych rzeczy. Zainspiruj się naszymi pomysłami na angażujące treści podczas tworzenia własnej strategii social media!

Nie ma gwarancji, że Facebook przyniesie dużo korzyści dla twojego biznesu, jednak istnieją dowody sugerujące, że na Facebooku są twoi klienci i ufają Facebookowi. Social Media to potężne narzędzie dla firm więc mając to na uwadze, zalecamy uruchomienie strony na Facebooku. Zanim zaczniesz, musisz mieć pewność, że dysponujesz czasem na aktualizowanie swojego fanpage’a i masz na to plan.

Czy już masz swój plan redakcyjny?

Jeśli nie, to najwyższy czas!
Regularne publikowanie postów, zdjęć i filmów jest częściowo odpowiedzialne za Twój sukces w Social Media. Wykorzystaj do tego nasze wskazówki i darmowe materiały.
KALENDARZ MARKETINGOWY 2019
– ROZMIARY GRAFIK NA FACEBOKU 2019
– HARMONOGRAM WYDAWNICZY – SZABLON

Do każdego pomysłu na post przygotowałem przykład, uwzględniłem głównie, znane marki, które aktywnie prowadzą swoje fanpage.

1. Promuj swoje produkty/usługi

To nie promocja, wyprzedaż czy premiera. Pokaż, co oferujesz i przypominaj o tym regularnie w dowolnej formie.

2. Publikacje postów z bloga swojej firmy

Czy Twoja firma prowadzi bloga? Dobrym sposobem na zwiększenie zasięgu artykułów jest udostępnienie ich na własnych profilach społecznościowych. To istotne treści, ponieważ pochodzą z wnętrza firmy i wymagały sporo pracy. Uwzględnij dodatkowy kontekst, historię, fragment, aby fani wiedzieli, czego mogą się spodziewać po przejściu w dany link.

3. Newsletter

Media społecznościowe nie powinny być jedynym kanałem komunikacji z klientami i mam nadzieje, że masz tę świadomość. Zachęcanie do subskrypcji własnego Newslettera powinno regularnie pojawiać się w postach.

4. Promuj profile partnera biznesowego

Nie musisz używać swojej strony na Facebooku tylko po to, aby promować własne produkty lub usługi. Udostępnij profil firmy, z którą współpracujesz i buduj pozytywne relacje b2b.

5. Posty pokazujące kulturę Twojej firmy

Czy nie najlepszym pomysłem na prezentacje firmy jest pokazanie w poście jej kultury pracy?

Pokaż zdjęcie, video lub artykuł, który podkreśla, o co chodzi w Twojej firmie. Może to być zakulisowy obraz twoich pracowników podczas pracy lub artykuł o tym, jak twoja firma robi coś w określony sposób. Albo grafika przedstawiająca motto, wartości firmy.

6. Polecaj inne swoje profile SM

Na Facebooku polecaj Instagram, a na Instagramie promuj Facebooka.

7. Treść udostępniona

Ten typ postów polega po prostu na dzieleniu się treścią innych w swojej niszy. Czasem rzeczy, które chcesz udostępnić odbiorcom, zostały już napisane. Zamiast więc spędzać czas nad tworzeniem dogłębnego artykułu, możesz szybko udostępnić to, co zostało już napisane.

 8. Wpisy z pytaniami

Nie wszystko, co udostępniasz w mediach społecznościowych, musi być artykułem. Spraw, aby publiczność angażowała się i pisała w komentarzach, zadaj pytanie! Możesz na przykład, zapytać “Co chcesz wiedzieć o …?”, “…co byś zrobił, wybrał…” itp.

9. Filmy o firmie/produktach

Badania pokazują, że filmy mają o 135% większy zasięg organiczny w porównaniu ze zdjęciami. To szalenie duża liczba.

Skorzystaj z możliwości  zdobycia zasięgu organicznego, publikując filmy o firmie lub nowym produkcie, wgraj go bezpośrednio na Facebooku.

11. Porady branżowe

Proste teksty, grafiki “Jak to zrobić” możesz podzielić się kilkoma protipami, które Twoim zdaniem są cenne dla odbiorców.
Mogą to być sprawdzone rozwiązania problemów, z których korzystasz na co dzień.

12. Memy lub GIF-y

Możesz używać memów grafika, gif, video to świetny sposób na pokazanie swojej marki z humorem i pozostanie modnym. Pamiętaj, tylko aby mem były odpowiednie dla Twojej firmy i odbiorców!

13. Posty konkursowe

Konkursy w mediach społecznościowych powiązanych z Twoją marką nie tylko zwiększają zaangażowanie osób, które już są obserwatorami, ale przede wszystkim pomogą Ci zwiększyć ich liczbę.
Zdefiniuj proste reguły przed uruchomieniem konkursu, wyjaśniające zasady udziału, proces wyłonienia zwycięzców i nagrody.

14. Posty “charytatywne”

Omówiliśmy udostępnianie wpisów dotyczących kultury, które pokazują osobowość Twojej firmy, ale możesz zrobić krok dalej, udostępniając zdjęcia z wydarzenia charytatywnego, w którym bierzesz udział. Jeśli Twoja firma organizuje imprezę charytatywną lub zbiórkę pieniędzy, świetnym sposobem na szerzenie świadomości jest dzielenie się nią w mediach społecznościowych.

15. Za “kulisami”

Wspaniały sposób, w jaki media społecznościowe powalają ściany między markami, a ich fanami. Wiele marek pozwala swoim użytkownikom zakradać się do siebie od środka. To nie tylko interaktywna prezentacja lub film z wycieczki po wszystkich zakamarkach firmy to również posty z ważnych wydarzeń od drugiej strony kurtyny.

16. Opublikuj odpowiedź na często zadawane pytanie

Czy od czytelników często pojawią się te same pytania?

Zamiast stale odpowiadać na to pytanie, odpisz raz na zawsze, dzieląc się postem z odpowiedzią. Pamiętaj, by “przypiąć” odpowiedź na górę strony mediów społecznościowych, aby fani mogli ją łatwo zobaczyć.

17. Udostępnij infografikę

Infografika pozwala udostępnić mnóstwo informacji za pomocą efektów wizualnych, które sprawiają, że nudne statystyki wyglądają atrakcyjnie!

18. Linki do wolnych zasobów

Kto nie lubi darmowych rzeczy!? Niezależnie od tego, czy są to eboki, dokumenty lub inne materiały do ​​pobrania, publiczność doceni bezpłatne zasoby.

19. Epizody podcastów

Czasami czytanie treści może być czasochłonne, więc daj widzom chwilę wytchnienia i udostępnij odcinek podcastu. A nawet lepiej, zacznij swój własny!

20. Nowe oferty pracy

Czy Twój zespół się rozwija? Kto jest lepszy w pracy dla Twojej firmy niż oddany fan, który obserwował twoją firmę? A może ktoś ma przyjaciela, który byłby zainteresowany pracą dla ciebie.

21. Ogłoszenia o zatrudnieniu i nowych członkach zespołu

Po opublikowaniu swojej oferty pracy prawdopodobnie znajdziesz właściwego kandydata. Zrób coś więcej i pokaż go swoim odbiorcom! Daj znać wszystkim, że jesteś podekscytowany tym, że jest częścią twojego zespołu.

22. Dream Team

Zawsze uśmiechnięci, pozytywni i gotowi do pracy, tak by mogło wyglądać zdjęcie Twoich pracowników.

23. Promocja wydarzeń

Jeśli wydarzenie ma miejsce i nikt o tym nie słyszy, to czy to naprawdę coś się stało?
Możesz utworzyć stronę wydarzenia na Facebooku, aby było bardziej przyjazne dla odbiorców. Następnie wypromuj go na swoich kanałach społecznościowych!

24. Filmy na żywo

Filmy na żywo stały się ostatnio bardzo popularne w mediach społecznościowych. Facebook, Youtube, Twitch, Twitter, Instagram i Snapchat mają opcje na rozpoczęcie live’a. Znajdź odpowiednią platformę, która najlepiej Ci odpowiada i gdzie uzyskasz najwięcej wyświetleń.

25.  Obraz zagadka

Zdjęcie może być w kawałkach lub dużym powiększeniu, aby odbiorcy musieli odgadnąć, co to jest.

To świetny sposób na interakcję ze swoimi odbiorcami . Co przedstawia ten obrazek?

26. Inspirujące cytaty

Dla mnie “inspirujące cytaty” zazwyczaj są kiepskie, ale jeśli zostaną wykonane prawidłowo, mogą być skuteczne. Korzystaj z cytatów od liderów branży, o których wiemy, że dla naszych odbiorców również są autorytetem.

27. Osiągnięcia firmy

Wierz lub nie, twoi odbiorcy dbają o ciebie i chcą, żebyś odniósł sukces. Dziel się swoimi sukcesami z nimi w mediach społecznościowych i świętuj razem!

Niezależnie od tego, czy wygrasz nagrody, dotrzesz do określonej liczby klientów itp., Poinformuj o tym swoją publiczność!

28. Kupony i promocje

Bardzo ważnym powodem, dla którego użytkownicy śledzą ulubione marki w mediach społecznościowych, jest otrzymywanie od nich specjalnych rabatów. Zaproponuj fanom to, czego szukają, kupony, kody promocyjne, specjalne wyprzedaże. Kupony wywołują buzz o Twojej marce w sieci, jednocześnie zwiększając sprzedaż.

29. Dziś jest “ważny dzień”

“Święta” bardziej lub mniej ważne, wydarzenia międzynarodowe i te lokalne. Codziennie jest jakiś powód do celebrowania. Kartka z okazji świąt wielkanocnych to już zdecydowanie za mało. Sprawdź nasz kalendarz marketingowy, w którym jest większość najciekawszych “świąt”.

30. RTM Real Time Marketing

RTM to działania spontaniczne dopasowane do aktualnych okoliczności, trendu, wydarzeń, ale czy na pewno nie da się większości z nich zaplanować?

31. Historia Twojej firmy

Jeśli twoja firma działa długo na rynku, pewnie masz trochę historii do przekazania! Zawsze fajnie jest widzieć, jak daleko zaszedł biznes i gdzie to wszystko się zaczęło. Dzielenie się historią z pewnością zaintryguje widzów.

32. Wiadomości firmowe

Zdobycie nowej przestrzeni? Uruchomienie nowego produktu? A może podbój nowego rynku? To ważne wiadomości a czy jest lepszy sposób na przekazanie tego newsa niż dzielenie się nim z ludźmi, którym zależy. Spraw, aby Twoi odbiorcy byli tak samo podekscytowani nowinkami, jak ty.

33. Stwórz inspirującą serię

Skorzystaj z tradycyjnego formatu video lub bloga, aby zrobić raz na tydzień ciekawą serię, na której odcinki wszyscy będą czekali, prasówki, wywiady, prezentacje, poradniki, podcasty.

34. Udostępnij studium przypadku jednego z Twoich klientów

Czy masz klienta, który odniósł sukces (dzięki twojej firmie lub produktowi)? Włącz go w casy study! Następnie udostępnij to w mediach społecznościowych.

35. Udostępniaj swoje najlepsze posty

Nie musisz wymyślać koła od nowa. Jeśli już raz opublikowany artykuł dobrze wyczerpuje temat np: jest sezonowy, to warto do niego powrócić w następnym sezonie. To normalna praktyka, może  za drugim razem przyjmie się jeszcze lepiej.

36. Media i Influencerzy

Zwykle patrzymy na influencerów jako sposób na zdobycie punktów SEO i realizacje działań content marketingowych. Dlaczego nie wyjść poza to, co oczywiste, i wykorzystać swoją siłę gwiazd w mediach społecznościowych?

37. Treści generowane przez użytkowników

Ludzie lubią sprawdzać, co stworzyli inni klienci, to inspirujące. Co więcej, uznanie klienta za jego niesamowite pomysły to znakomity sposób na zdobycie nieśmiertelnej lojalności. Wiem, że masz fanów, którzy zasługują, aby ich pokazać.

38. Multimedia instruktażowe

Możesz tworzyć proste i krótkie filmy instruktażowe wyjaśniające działanie produktu lub jego funkcje. Te filmy zwiększają zaufanie do produktu, usługi i marki.

39. Opinie o firmie

Opinie użytkowników są sprawdzonymi metodami sprzedaży i czymś, co większość klientów będzie chciała zobaczyć przed podjęciem decyzji o zakupie. Udostępniaj możliwość zostawienia recenzji na Facebooku lub innym oficjalnym źródle.

Możesz to zrobić, wklejając sam tekst lub tworząc grafikę z ich referencjami.

40. Pokaż zadowolonych klientów

Kto u was dziś gościł? Zespół muzyczny, pisarz, lokalna drużyna sportowa a może grupa radosnych emerytów? To moment, aby pokazać swoich zadowolonych klientów.

41. Ciekawostki

Wszyscy lubimy ciekawostki, wiedza “barowa”, która nikomu nie jest potrzeba, cieszy się sporą popularnością w SM.

42. Komunikaty

Ważne informacje, które bezpośrednio dotyczą Twoich klientów. Info o planowanym urlopie, chwilowej awarii, niedostępności produktu itp. itd.

43. Zawsze na czasie

Zaglądasz na targi, konferencje? Uczestniczysz w szkoleniach? Nie ważne po której stronie, ważne, aby klienci wiedzieli, że jesteś na czasie i cały czas trzymasz rękę na pulsie.

Prowadzenie fanpage’a nie jest trudne, to przygotowanie planu działań i konsekwencja w jego realizacji jest trudna.

 

Prowadzenie fanpage’a nie jest trudne, to przygotowanie planu działań i konsekwencja w jego realizacji jest trudna.

  • 3 komentarze
3 thoughts on “43 Skuteczne pomysły na posty w mediach społecznościowych
  • Rafał

    Dzięki, mega robota!
    Maciej, wspominałeś kiedyś o liście 100 pomysłów więc gdzie reszta? XD

    • Maciej Gloc

      Dziękuje Rafał, reszta pomysłów dostępna za jedyne 99zł 😀 A tak serio to długo zajmuje szukanie przykładów zastosowania i korekta zgromadzonych notatek. Skupiłem się tylko na tych najbardziej uniwersalnych, reszta wymaga trochę zaangażowania.

  • Agata

    Tego właśnie szukałam <3

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

PROWADZENIE KONT SPOŁECZNOŚCIOWYCH

© 2018 AGENCJA INTERAKTYWNA BRANDPRIME Sp. z o.o.
KONTAKT
Zamknij