Udostępnij
KONTAKT
//BRIEF Strona internetowa
Brief

Brief Strony Internetowe

Potrzebujemy trochę informacji o Twojej firmie, aby lepiej wpasować się w jej potrzeby i przygotować konkretną ofertę. Po prawej stronie przygotowaliśmy wskazówki. które pomogą Ci przejść przez ten proces.

    Informacje Kontaktowe





    Wprowadzenie i tło

    Cele Projektu

    Grupa Docelowa i Konkurencja

    Stara Strona Internetowa

    Specyfikacja Techniczna

    Design i Styl

    Content na stronie

    Administracja i Support

    Budżet Projektu i Harmonogram Prac

    Kontakt i Inne

    Pomoc, jak wypełnić Brief

    Wskazówki dla stron firmowych

    Pola oznaczone * są wymagane.

    Wprowadzenie i Tło

    Podstawowe informacje , aby lepiej zrozumieć, czym zajmuje się Twoja firma.

    – Jakie rodzaje produktów, usług oferuje i jak obecnie funkcje.
    – Jak długo istniejesz?
    – Czy to pierwszy projekt online dla tej marki?
    – Wielkość firmy np. Liczba pracowników, przybliżona wielkość obrotów
    – Czy jesteś firmą międzynarodową? Jeśli tak, w jakich krajach?
    – Gdzie firma posiada siedzibę, oddziały?

    Opisz firmę, używając pięciu słów (np. Młoda, dynamiczna, ekologiczna, oparta na technologii itp.)

    Cele Projektu

    Zarys celów strony internetowej, realistycznych celów, które można zmierzyć i opisać. To pomoże nam określić sposób, w jaki będziemy mierzyć sukces projektu.
    – Zwiększenie ruchu
    – Zwiększenie świadomości marki, produktu, usługi
    – Pozyskiwanie ruchu
    – Generowanie większej sprzedaży
    – Wprowadzenie na rynek online nowego produktu lub usługi

    Grupa Docelowa i Konkurencja

    Zrozumienie odbiorców docelowych jest ważne i może pomóc w skonfigurowaniu całej oferty, nie tylko strony www, ale także w ukierunkowanych poradach, dotyczących marketingu.
    – Kim jest grupa docelowa?
    – Czy zmieniło się to w porównaniu ze starą witryną?
    – Jakie są dane demograficzne (np. Dzieci, dorośli, klasa społeczna, poziom dochodów, lokalizacja itp.)
    – Jakie są wyjątkowe cechy sprzedaży Twojej firmy, Twoich produktów lub usług?
    – Do jakiej branży kierujesz witrynę?
    – Czy rynek jest już nasycony konkurencją?
    – Wymień kilka witryn konkurencji.

    Stara Strona Internetowa

    – Adres URL starej strony internetowej.
    – Co jest dobrego w tej witrynie?
    – Co jest złego w tej witrynie? (tj. stare schematy kolorów, przestarzały projekt, nawigacja, długa ścieżka użytkownika)
    – Od jak dawna funkcjonuje, i kto ją zbudował?
    – Jakie są aktualne poziomy ruchu?
    – Jaki procent ruchu generują smartfony?
    – Z jakich krajów generowany jest ruch?
    – Jaki jest obecny wskaźnik konwersji?

    Aby spełnić Twoje wymagania, musimy wiedzieć, dlaczego stara strona internetowa nie jest już odpowiednia. Więc wyszczególnij też wszystko, co może być istotne.

    Specyfikacja Techniczna

    Powinieneś nakreślić wszelkie specjalne wymagania techniczne, które może mieć Twoja firma:

    – Czy jesteś już właścicielem domeny?
    – Czy jesteś już właścicielem hostingu?
    – Określ wielkość projektu, ilość produktów usług na stronie, wariantów, drzewo kategorii
    – Czy będzie oferowana usługa subskrypcyjna, płatne cyfrowe pliki do pobrania czy produkty fizyczne?
    – Czy potrzeba wielu stron w różnych regionach, a także tłumaczeń na inne języki?

    Design i Styl

    Witryna internetowa powinna być rozszerzeniem wszelkich dostępnych mediów, reklam lub marek offline. Zawsze dobrze jest otrzymać księgę znaku, broszurę, trochę literatury marketingowej, aby poczuć firmę, więc dołącz je do briefu.

    Aby zorientować się, jaki rodzaj witryny chcesz, warto zwrócić uwagę na trzy lub cztery witryny, które lubisz – niekoniecznie konkurencyjne lub związane z Twoją branżą, po prostu podaj kilka przykładowych witryn, które, cenisz za schematy kolorów, układ, nawigacje lub inne elementy interaktywne.

    Content na stronie

    – Kto będzie odpowiedzialny za przygotowanie treści? (opisy, zdjęcia produktu, usługi, teksty bloga)
    – Kto będzie odpowiedzialny za wprowadzenie produktów (opisy, zdjęcia itp.)
    – Czy możesz podać jakieś wytyczne dotyczące komunikacji marki?
    – Czy masz jakieś firmowe zdjęcia, zdjęcia zespołu lub siedziby filmy, produkcji, zaplecza?
    – Czy możesz dostarczyć swoje logo i pakiet identyfikacji wizualnej? W formacie wektorowym, takim jak .eps, .pdf czy .psd?

    Administracja i Support

    – Masz zespół marketingowy lub programistów, którzy będą aktywnie pracowali z nami nad projektem?
    – Kto jest kontaktem technicznym (stara strona, nowa strona, domeny, hosting)
    – Kto będzie odpowiedzialny za bieżące utrzymanie strony internetowej?
    – Czy masz umiejętności, zasoby i czas, aby we własnym zakresie utrzymywać stronę internetową, czy mamy przejąć te obowiązki?
    – Czy potrzebne jest wsparcie dla Twojego zespołu, nadzór, szkolenia, kursy online?

    Budżet Projektu i Harmonogram Prac

    Nie ma wątpliwości, że w odpowiedzi otrzymasz lepsze, dokładniejsze oferty, jeśli wszystkie agencje wiedzą, jaki jest budżet i pracują nad tym samym założeniem. W Końcu otrzymasz bardzo podobne oferty, co jest dobre, prawda? Przynajmniej możesz porównać “jabłka z jabłkami”.
    Widełki w jakich pracujemy (2,5k zł – 100k zł)
    – Jaki jest budżet na wykonanie strony internetowej?
    – Czy jest budżet na bieżące wsparcie i konserwacja?
    – Czy jest budżet na Marketing cyfrowy np. na następne 6 miesięcy?
    – Jaki jest Harmonogram prac, data uruchomienia? Czy projekt jest rozłożony na etapy?

    Kontakt i Inne

    Jaki rodzaj kontaktu preferujesz:
    – Spotkania
    – Video konferencje
    – E-mail
    Wymagania specjalne i inne informacje.

    KONTAKT
    Zamknij