Udostępnij
KONTAKT
Brief

Brief eCommerce

Potrzebujemy trochę informacji o Twojej firmie, aby lepiej wpasować się w jej potrzeby i przygotować konkretną ofertę. Po prawej stronie przygotowaliśmy wskazówki. które pomogą Ci przejść przez ten proces.

[contact-form-7 id=”4088″]
Pomoc, jak wypełnić Brief

Wskazówki

Pola oznaczone * są wymagane.

Wprowadzenie i Tło

Podstawowe informacje , aby lepiej zrozumieć, czym zajmuje się Twoja firma.

– Jakie rodzaje produktów, usług oferuje i jak obecnie funkcje.
– Jak długo istniejesz?
– Jak długo handlujesz online, czy dopiero zaczynasz?
– Wielkość firmy np. Liczba pracowników, przybliżona wielkość obrotów
– Czy jesteś firmą międzynarodową? Jeśli tak, w jakich krajach?
– Dlaczego zdecydowałeś/aś się na nowy projekt eCommerce?

Opisz firmę, używając pięciu słów (np. Młoda, dynamiczna, ekologiczna, oparta na technologii itp.)

Cele Projektu

Zarys celów strony internetowej, realistycznych celów, które można zmierzyć i opisać pomoże nam określić sposób, w jaki będziemy mierzyć sukces projektu.
– Zwiększenie ruchu
– Zwiększenie świadomości produktu
– Wprowadzenie marki na rynek eCommerce
– Generowanie większej sprzedaży
– wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi

Grupa Docelowa i Konkurencja

Zrozumienie odbiorców docelowych jest ważne i może pomóc w skonfigurowaniu całej oferty, nie tylko na platformie eCommerce, ale także w ukierunkowanych poradach, dotyczących marketingu.
– Kim jest grupa docelowa?
– Czy zmieniło się to w porównaniu ze starą witryną?
– Jakie są dane demograficzne (np. Dzieci, dorośli, klasa społeczna, poziom dochodów, lokalizacja itp.)
W jaki sposób docelowi odbiorcy będą uzyskiwać dostęp do Twojej witryny – za pośrednictwem telefonów, czy komputery stacjonarne?

– Jakie są wyjątkowe cechy sprzedaży Twojej firmy, Twoich produktów lub usług?
– Do jakiej branży kierujesz witrynę?
– Czy rynek jest już nasycony konkurencją?
– Wymień kilka witryn konkurencji.

Stara Strona Internetowa

– Adres URL starej strony internetowej.
– Co jest dobrego w tej witrynie?
– Co jest złego w tej witrynie? (tj. stare schematy kolorów, przestarzały projekt, nawigacja, długa ścieżka użytkownika)
– Od jak dawna funkcjonuje, i kto ją zbudował?
– Jakie są aktualne poziomy ruchu?
– Jaki procent ruchu generują smartfony?
– Z jakich krajów generowany jest ruch?
– Jaki jest obecny wskaźnik konwersji?

Aby spełnić Twoje wymagania, musimy wiedzieć, dlaczego stara strona internetowa nie jest już odpowiednia. Więc wyszczególnij też wszystko, co może być istotne.

Specyfikacja Techniczna

Powinieneś nakreślić wszelkie specjalne wymagania techniczne, które może mieć Twoja firma:

– Czy jesteś już właścicielem domeny?
– Czy jesteś już właścicielem hostingu?
– Określ wielkość projektu, ilość produktów na stronie, wariantów, kategorii
– Czy została wybrana już platforma eCommerce, WordPress, PrestaShop, Magento?
– Czy będzie oferowana usługa subskrypcyjna, płatne cyfrowe pliki do pobrania czy produkty fizyczne?
– Czy potrzeba wielu sklepów w różnych regionach, a także waluty i tłumaczeń na inne języki?
– Czy magazyn będzie wprowadzany bezpośrednio, importowany z pliku?
– Czy wymagana jest integracja z obecnym systemem faktur?
– Czy istnieje preferowana bramka płatności?

Design i Styl

Witryna internetowa powinna być rozszerzeniem wszelkich dostępnych mediów, reklam lub marek offline. Zawsze dobrze jest otrzymać broszurę, trochę literatury marketingowej lub roczny raport, aby poczuć firmę, więc dołącz je do briefu.

Aby zorientować się, jaki rodzaj witryny chcesz, warto zwrócić uwagę na trzy lub cztery witryny, które lubisz – niekoniecznie konkurencyjne lub związane z Twoją branżą, po prostu podaj kilka przykładowych witryn, które lubisz, cenisz za schematy kolorów, nawigacje lub inne elementy interaktywne.

Content na stronie

– Kto będzie odpowiedzialny za przygotowanie treści? (opisy, zdjęcia produktu, usługi, teksty bloga)
– Kto będzie odpowiedzialny za wprowadzenie produktów (opisy, zdjęcia itp.)
– Czy możesz podać jakieś wytyczne dotyczące komunikacji marki?
– Czy masz jakieś firmowe zdjęcia, zdjęcia zespołu lub siedziby filmy, produkcji, zaplecza?
– Czy możesz dostarczyć swoje logo i pakiet identyfikacji wizualnej? W formacie wektorowym, takim jak .eps, .pdf czy .psd?

Administracja i Support

– Masz zespół marketingowy lub programistów, którzy będą aktywnie pracowali z nami nad projektem?
– Kto jest kontaktem technicznym (stara strona, nowa strona, domeny, hosting)
– Kto będzie odpowiedzialny za bieżące utrzymanie strony internetowej?
– Czy masz umiejętności, zasoby i czas, aby we własnym zakresie utrzymywać stronę internetową, czy mamy przejąć te obowiązki?
– Czy potrzebne jest wsparcie dla Twojego zespołu, nadzór, szkolenia, kursy online?

Budżet Projektu i Harmonogram Prac

Nie ma wątpliwości, że w odpowiedzi otrzymasz lepsze, dokładniejsze oferty. Jeśli wszystkie agencje wiedzą, jaki jest budżet i pracują nad tym samym założeniem, prawdopodobnie otrzymasz bardzo podobne oferty, co jest dobre, prawda? Przynajmniej możesz porównać jabłka z jabłkami.
Widełki w jakich pracujemy (5k zł – 100k zł)
– Jaki jest budżet na wykonanie strony internetowej?
– Czy jest budżet na bieżące wsparcie i konserwacja?
– Czy jest budżet na Marketing cyfrowy np. na następne 6 miesięcy?
– Jaki jest Harmonogram prac? Czy projekt jest rozłożony na etapy?

Kontakt i Inne

Jaki rodzaj kontaktu preferujesz:
– Spotkania
– Video konferencje
– E-mail
Wymagania specjalne i inne informacje.

© 2020 AGENCJA INTERAKTYWNA BRANDPRIME Sp. z o.o.

KONTAKT
Zamknij